سوالات متداول دوره های آنلاین برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

در فاز نخست این طرح دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان با زبان برنامه‌نویسی اسکرچ و اسکرچ جی آر به زبان فارسی و همچنین  انگلیسی، برگزار می‌شود.

اسکرچ نام یک زبان برنامه نویسی تصویری است که توسط دانشمندان دانشگاه MIT طراحی شده است و ترجمه‌ی نسخه 3 آن برای اولین بار توسط آکادمی ایران اسکرچ تکمیل و بازبینی شده است.

اسکرچ محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی کودکان و نوجوانان است و با استفاده از آن بچه‌ها می‌توانند به راحتی مفاهیم برنامه نویسی و الگوریتم را یاد بگیرند و همچنین با برنامه نویسی گرافیکی ایده های خود را برنامه نویسی کنند.

شرکت کنندگان در دوره ها از سطح مقدماتی تا پیشرفته آموزش می‌بینند.

تمام بچه‌های 8 سال که توانایی خواندن فارسی را دارند، می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و دوره هیچ‌گونه پیش نیاز خاصی ندارد. البته برای شرکت در این دوره بهتر است فرزند شما مفاهیم مقدماتی کار با رایانه یا موبایل را در سطح ابتدایی (آشنایی اولیه با رایانه یا موبایل، تسلط نسبی در کار کردن با ماوس و کیبورد یا موبایل… ) را بدانند.

جای هیچ گونه نگرانی نیست، به این موارد نیز در طول کلاس اشاره خواهد شد و اساتید در طول کلاس در کنار فرزندان شما هستند تا بچه‌ها به بهترین شکل بتوانند با استفاده‌ی صحیح از فناوری آشنا شوند و مسیر آموزش ها را طی کنند.

کودکان و نوجوانان در پایان دوره اصول و تکنیک‌های برنامه‌نویسی و الگوریتم را می‌آموزند.

همچنین در طول دوره و پس از گذراندن این دوره‌ها بچه‌ها به روشی جذاب می توانند:

برنامه های تعاملی دلخواه خود را بسازند.

انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای دلخواه خود را بسازند.

ایده‌های خود را در قالب برنامه‌های تعاملی برنامه نویسی کنند.

مسائل ریاضی خود را با استفاده از برنامه نویسی حل کنند.

  1. یادگیری مفاهیم و اصول برنامه نویسی
  2. افزایش قدرت حل مسأله
  3. رشد خلاقیت
  4. شکوفایی استعدادها و توانایی ترسیم ایده‌ها
  5. بهبود تفکر الگوریتمی و منطقی
  6. آماده شدن برای فرصت‌های شغلی فراوان حوزه‌ی فناوری در آینده
  7. داشتن پیش زمینه برای یادگیری زبان های برنامه نویسی سطح بالاتر

بچه‌ها در این دوره بدون نوشتن حتی یک خط کد و صرفا با چسباندن قطعه کد‌های مغناطیسی مجازی، برنامه‌نویسی می‌کنند و پروژه‌های خود را می‌سازند.

البته در دوره های تکمیلی مسیر آموزشی ترمیک، برنامه نویسی به روش های حرفه ای مانند پایتون را می آموزند.

علاوه بر یادگیری اصول برنامه‌نویسی ، ساخت‌بازی و برنامه‌های تعاملی، تمامی بچه‌ها در قالب آموزش برنامه‌نویسی مهارت‌های مهم زندگی در قرن 21 که توسط سازمان جهانی بهداشت WHO معرفی شده اند را می آموزند. مهارت هایی مانند: توانایی حل مساله، قدرت استدلال و تصمیم گیری، تفکر نقاد، کارگروهی و … که این موارد منجر به رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آن‌ها می شود و بچه ها می‌توانند به خودشکوفایی برسند.

بله، اگر آموزش‌ها به طریقه ای درست انجام شود کودکان نیز می‌توانند برنامه نویسی را به سادگی بیاموزند. شایان ذکر است امروزه در کشورهای پیشرفته نیز کودکان در حال یادگیری برنامه نویسی هستند.

آموزش مفاهیم و اصول برنامه نویسی در این دوره بر اساس روش سرگرم آموزی (edutainment) و در قالب ساخت بازی و انیمیشن و برنامه‌های جذاب تعاملی انجام می شود.

همچنین اصول روانشناسی یادگیری و آموزش معکوس و مساله محور در آموزش ها مورد توجه قرار گرفته است.

تمامی کودکان و نوجوانان ایرانی از سنین 8 تا 16 سال می توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کند.

کلاس ها در 2 رده بندی سنی 5 تا پایان 8 سالگی و 9 تا 16 سال برگزار می‌شود.

در استان‌ها و شهرهای مختلف، بر طبق زمان بندی انجام شده و هماهنگی نمایندگی هر استان با خانواده ها ، کلاس ها برگزار می شوند.

کلاس ها به صورت آنلاین و در محیطی کاملا ایمن در سامانه‌ی آموزش آنلاین آکادمی ایران اسکرچ که بر روی سرورهای قدرتمند آکادمی ایران اسکرچ می باشد، برگزار می شوند.

تمامی اساتید کلاس ها از فارغ التحصیلان ممتاز مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته های کامپیوتر و IT  و… می‌باشند. تمامی این اساتید دوره های تربیت مربی مورد تایید آکادمی ایران اسکرچ را گذرانده اند و‌ در زمینه‌های آموزش برنامه نویسی به کودکان، آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ، اصول آموزش به کودکان و نوجوانان و پرورش خلاقیت و استعدادیابی مهارت های لازم را دارا می باشند.

تمامی کلاس ها در 560 دقیقه معادل 9 ساعت و 10 دقیقه آموزشی و پژوهشی، در 8 جلسه‌ی 70 دقیقه ای تشکیل می‌شوند.

کلاس‌های هر ترم در 1 ماه برگزار می شود.  ( در هر ماه 8 جلسه و در هر هفته 2 جلسه )

تمام تلاش مجریان برگزار کننده بر این بوده است تمامی کودکان و نوجوانان ایرانی بتوانند با کمترین هزینه‌، برنامه نویسی را با بالاترین کیفیت ممکن یاد بگیرند.

هزینه‌ی تمام شده برای هر شرکت کننده فقط 370 هزار تومان برای هر ترم می باشد که در دوره های زمانی مختلف شامل تخفیف های ویژه ای نیز می باشد که در صفحات اجتماعی دفتر مرکزی و نمایندگی ها اطلاع رسانی می شود.

کلاس‌های هر ترم در 1 ماه برگزار می شود.  ( در هر ماه 8 جلسه و در هر هفته 2 جلسه )

زمان بندی کلاس‌ها به طور کامل با برنامه های درسی هماهنگ است و در ابتدای دوره، متناسب با شروع فعالیت مدارس ، تمامی کلاس‌ها در زمان‌بندی بهینه تشکیل خواهند شد تا تمامی کودکان و نوجوانان و دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس ها شرکت نمایند.

به تمامی شرکت کنندگانی که از ابتدا تا انتهای دوره‌ی آموزشی برنامه نویسی اسکرچ حضور داشته باشند و نمره‌ی قابل قبول را در امتحانات پایان هر ترم کسب کرده باشند گواهینامه‌ی مجازی شرکت در دوره‌های مجازی آکادمی ایران اسکرچ داده می شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد دوره ها با ما تماس بگیرید.