آموزش برنامه نویسی به کودکان!! چرا و چگونه!؟

وقتی در همایش ها و برنامه های مختلف در مورد برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان صحبت می کنیم ، سوالات متنوعی در ذهن پدر و مادرهایی که در فکر آینده ی روشن فرزندشان هستند شکل می گیرد.
در ادامه سعی کرده ایم به طور مختصر علت و ضرورت آموزش برنامه نویسی به کودکان را برای شما عزیزان توضیح دهیم:

ضرورت آموزش برنامه نویسی به کودکان:

1. از نظر دانشمندان علوم رایانه بچه های فعلی اگر برنامه‌نویسی بلد نباشند بی سوادند.

2. برنامه نویسی به همراه زبان انگلیسی و توانایی ارتباط موثر سه مهارت کلیدی بچه ها برای زندگی هستند که هر 3 مورد در کلاس‌ها یادگرفته می‌شود.

3. برنامه نویسی به این معنی است که بچه بتوانند ایده‌ها، برنامه ها، بازی ها و انیمیشن های مورد نظر خودشان را تولید کنند و صرفا مصرف کننده‌ی فناوری نباشند.

4. بیش از 12 سال است که در کشورهای پیشرفته‌ی جهان به آموزش برنامه نویسی به کودکان توجه ویژه ای شده است.

اما متاسفانه تا کنون در کشور ما به طور جدی به این حوزه پرداخته نشده بود.

خوشبختانه در حال حاضر کلاس های آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف شهر تهران و شهرهای مختلف ایران با همکاری آکادمی ایران اسکرچ برگزار میشود.

آکادمی ایران اسکرچ با همکاری دانشگاه MIT به عنوان مترجم زبان اسکرچ به فارسی در ایران است و به این ترتیب بچه ها بدون هیچ پیش نیازی به راحتی می‌توانند با زبان فارسی برنامه نویسی را یاد بگیرند.

ویژگی کلاس‌ها :

5. بچه ها در قالب سرگرم آموزی یا Edutainment ( اِجوتِینمِنت) و بازی سازی برنامه نویسی رو یاد می‌گیرند.

6. به علاوه از نظر روانشناسی این آموزش‌ها منجر به توانایی حل مسأله، کارگروهی، خلاقیت و رشد استعداد بچه‌ها می‌شود و با شرکت در کلاس ها از این نظر هم بچه ها تقویت می‌شوند.

7. در کلاس های آکادمی ایران اسکرچ بچه ها از همان جلسه‌ی اول شروع به ساخت برنامه می‌کنند و کلاس ها بصورت کاملا عملی و جذاب است.

8. دوره‌ها به‌صورت پیوسته است و طی 2 سال بچه ها زبان اسکرچ، طراحی سایت و در نهایت پایتون که زبانی حرفه‌ای است را یاد می‌گیرند .

بچه ها با یادگیری پایتون می‌توانند با تولید نرم افزارها و برنامه های ارزشمند کسب درآمد نیز کنند.

9. در نهایت با ثبت نام در کلاس ها بچه‌ها می‌توانند از سایت‌ها و پورتال آکادمی نیز استفاده کنند و آموزش‌های متنوع و ضروری در حوزه‌ی فناوری و امنیت در فضای مجازی و سواد رسانه ای و… را یاد بگیرند.

تخفیف ها :

10. شاید جالب است که بدانید اگر شما نام فرزندتان را در کلاس ها ثبت نام کنید، می‌توانید کلاس ها را به بقیه معرفی کنید تا با گفتن نام شما به عنوان معرف 5 درصد تخفیف بگیرند.

با این کار هر فردی که شما را به عنوان معرف معرفی کند و ثبت نام کند 10 درصد تخفیف در شهریه ثبت نام ترم بعد فرزند شما منظور می‌شود و یعنی با معرفی 10 نفری که ثبت نام کنند فرزندتان در ترم بعد رایگان ثبت نام می‌شود.